Sunday 15 January 2012

Sunday Morning

Woke up really early even if it was sunday, did some work and then to breakfast.

I don't really read magazines in my flat anymore, but love reading them when I am at a cafe, drinking my tea and apple juice, just a quite nice sunday morning.


At the moment I'am buying interior magazines, we are looking for a flat, so I am so interested in it, hopefully we can find a great one by end of this year(I need to find something perfect!)





My breakfast today is French toast with bacon and maple syrup. 
In Japan french toast is served as a sweet and is not really eaten at breakfast. My Mum used to make It for the breakfast only when my cousins were staying over, I think about her when I eat it now.

今朝は日曜だというのに早起きしたから、家の事ちょっとしてからカフェに朝食を食べに行った。家にいるときはほぼ雑誌とか読まなくなったけど、カフェでのんびりしながら紅茶とジュースでじっくり雑誌読むの好きだな。
最近はファッションよりもインテリアの雑誌を買う事が多い。今お家を探し中で、今年中に何か良い物が決まれば良いなと思っているのですが、その為に色々インテリアの本を見ながら将来どんな所に住むのか夢を見ながら空想世界に浸ってます。
今日はフレンチトーストにベーコンとメープルシロップのかかったものを。
日本にいた頃はうちでは朝に甘い物を食べる習慣が無かったのだけど、従兄弟が泊まりに来たときは母がフレンチトーストを作ってくれていて、これを食べると母の事を思い出します。イギリスのこの分厚いベーコンにも慣れて来たし美味しかったー。

ちなみに今日着ているのはCOSのボーダーのトップス。やっぱり生地が違うのか洗濯しても型くずれせず、コットンがぴしっとしてます。袖の部分はとてもソフトなレザーでボーダー好きの私にはこういうちょっとデザインの入った物たまりません。

とてもゆったりとした朝を過ごしましたが、午後は今考えてるニットアイテムのデザインで人と会ったり、機会を使ってみたり、なんだかバタバタバターとしていた。そして明日は念願のバレエを少し遠くまで見に行きます。今はその支度でバタバタバター。時間の使い方が悪いな、やっぱり。





No comments:

Post a Comment