Tuesday 9 August 2011

Photo Diary-Museo Picasso Malaga


This is the place I really wanted to visit.
It's a high season, so many tourists,  so we had to wait for nearly one hour to get in.


 Courtyard.

ceiling

cafe in the garden

Robin(maybe spallow) was taking a bath.



Museo Picasso is my favourite place in malaga so far.
Even if it's in the city center,  it is so quiet, feels like if you were isolated from everything else.

Ticket-6 euro
Combination ticket with temporary exhibition - 8 euro


ピカソ美術館に行ってきました。にぎわっている街中にあります。スペイン人は作業が遅いのかどこに行っても待たされます(イギリス以上)。ハイシーズンという事もあって、今回入場するのに1時間ほど待たされましたが、中に入ってみるととっても静かでシンプルな作り、なんだか夏の暑さも忘れてしまうような時間を過ごせました。今のところマラガでは一番お気に入りの場所。マラガは地中海に面していて、30分ほど移動するとリゾートにも行けるし、山などにも行けるし、そして適度に街。でもバルセロナほど治安が悪くない感じです。街の遊びもリゾートも両方出来るので、2、3週間のまとまったホリデイもここで出来そうな気がします。
それにしても日が経つに連れてどんどん茶色くなってくる。日焼けはやけどと一緒という事で部屋に帰ったらいつも水シャワーで冷やしてます。効果は?うーんあんまりかな。でもひりひり度はかなり減る。


No comments:

Post a Comment